14. lokakuuta 2010

Mustavalkoiset kuvat puhuvat enemmän

Innostuin penkomaan laatikoita. Löysin paljon mustavalkoisia kuvia. Kun olin nuori, värifilmiä toki käytettiin, mutta mustavalkoisia kuvia otettiin tarkoituksella. Mustavalkoiset kuvat puhuvat enemmän. Kuvaan jää vain olennainen.



                                                    Löysin ylioppilaskuviani, joista osa oli mustavalkoisia. Olen tässä jo 28-vuotias, sillä kirjoitin iltalukiosta. Olen monessa asiassa sellainen "myöhäissyntyinen". Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan!
Juha Rahkonen, kuva
Silmät ja suu yhtä hymyä.
 Nuoruuden dramatiikkaa. Tämä kuva otettiin hautausmaalla. 
Jorma Puusa, kuva

4 kommenttia:

Ainosofia kirjoitti...

Sanoitpa osuvasti, että mustavalkoisissa kuvissa näkyy "se olennainen".

Samaa mieltä olen kanssasi.
Jotenkin ne puhuttelevat erilailla.
Varsinkin muotokuvat.

Ainosofia kirjoitti...

Niin - kivoja kuvia sinusta :)

Kirsi kirjoitti...

Minä tykkään mustavalkoisista kuvista, niissä on sitä jotain. Etsin kirppiksiltä varsinkin vanhoja mustavalkoisia muotokuvia.

Kirsi

Kunnosta ja sisusta kirjoitti...

Kirsi, minulla on joitakin tosi vanhoja mustavalkoisia valokuvia, ns. ateljeepotretteja. Niistä voisi kehitellä jotain...